مطالب آموزشی

ماژول بلوتوث صوتی چی هست؟ + بی سیم کردن بلندگو

ماژول بلوتوث صوتی چی هست؟ + بی سیم کردن بلندگو

خب، در ابتدای همه چیز اول بریم بفهمیم که اصلا ماژول بلوتوث چی هست بعدش بریم سراغ ماژول بلوتوث صوتی:)

ماژول بلوتوث چیه؟

ماژول بلوتوث یک دستگاه(وسیله) الکترونیکی است که از فناوری بلوتوث برای ارتباط بین دو دستگاه الکترونیکی استفاده می‌کند. این دستگاه‌ها اغلب در محصولات الکترونیکی مانند: بلندگو(اسپیکر)، تلفن همراه، کامپیوتر، لپ‌تاپ، هدست و دستگاه‌های صوتی ویدئویی استفاده می‌شوند. با توجه به رشد روزافزون صنعت الکترونیکی و کاربرد های متعدد بلوتوث در دستگاه های مختلف، استفاده از ماژول بلوتوث برای ارتباط بی سیم بین دستگاه‌های الکترونیکی بسیار پرکاربرد شده است.

ماژول بلوتوث می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد، از جمله ماژول بلوتوث دیتا(اطلاعات)، ماژول بلوتوث صوتی، ماژول بلوتوث جهت ارتباط بین دستگاه‌های الکترونیکی و غیره که در این مقاله، به بررسی ماژول بلوتوث صوتی پرداخته خواهد شد. ماژول بلوتوث صوتی به دو صورت گیرنده و فرستنده وجود دارد. با استفاده از ماژول بلوتوث صوتی گیرنده، می‌توانید دستگاه‌هایی مانند هدست، بلندگو و یا دستگاه‌های صوتی ویدئویی را به گوشی همراه یا لپ‌ تاپ خود وصل کنید. این دستگاه‌ها می‌توانند از طریق بلوتوث صوتی به صورت بی‌ سیم با دستگاه‌های دیگر ارتباط برقرار کنند و صدای خروجی را از طریق این رابط به دستگاه‌های صوتی فرستاده و دریافت کنند. خب حالا میریم سراغ اصل مطلب یعنی ماژول بلوتوث صوتی😉


ماژول بلوتوث صوتی

ماژول بلوتوث صوتی(Bluetooth Audio Module) یک وسیله کوچک یا متوسط الکترونیکی است که قابلیت بلوتوث و پخش صدا را دارد. این ماژول می‌تواند به دستگاه‌های مختلفی مانند: اسپیکر(بلندگو)، تلفن همراه، لپ تاپ، تلویزیون و … وصل شود و از طریق بلوتوث فایل‌های صوتی را انتقال دهد. از کاربردهای این ماژول می‌توان به اتصال به سیستم صوتی خودرو، اتصال به بلندگوی بی‌ سیم و هدست بی‌ سیم اشاره کرد. همچنین این ماژول قابلیت پخش موسیقی را از روی یک مموری کارت و فلش مموری نیز دارد.

یکی از مدل‌های معروف ماژول بلوتوث صوتی MH-M18 است. این ماژول قابلیت تنظیم حجم صدا، اتصال به بلندگوی بی‌ سیم و هدست بی‌ سیم است. همچنین این ماژول دارای خروجی صدای استریو و ولتاژ کاری 3.7 ولت است. ماژول بلوتوث صوتی MH-M18 از رابط کاربری ساده و آسانی برخوردار است و قابلیت اتصال به دستگاه‌ های مختلف را دارد. همچنین این ماژول دارای ابعاد کوچکی است و در برابر نویز و انتقال سیگنال‌های بی‌سیم قوی عمل می‌کند. به طور کل، ماژول بلوتوث صوتی یک وسیله بسیار کاربردی و پرکاربرد در دنیای امروزی است که به دلیل امکاناتی که دارد، می‌تواند در بسیاری از حوزه‌ ها مورد استفاده قرار گیرد.

خب تا الان در مورد ماژول بلوتوث خیلی چیزا فهمیدیم. اکثر کاربرد ماژول بلوتوث برای ما این هست که اگر بلندگو قدیمی در خانه یا محل کار خود داریم، تبدیل به یک بلندگو مدرن و بی سیم بکنیم پس در ادامه می توانید نحوه نصب و راه اندازی ماژول بلوتوث را بخوانید.


نحوه نصب و راه اندازی ماژول بلوتوث صوتی بر روی بلندگوی قدیمی و سیم دار

نصب ماژول بلوتوث صوتی در بلندگو، به شما این امکان را می دهد که بلندگوی خود را به دستگاه های دیگر، مانند تلفن همراه، تبلت یا لپتاپ، به صورت بی سیم متصل کنید و از پخش موسیقی بی سیم لذت ببرید. در ادامه، مراحل نصب ماژول بلوتوث صوتی در بلندگو را توضیح می دهیم:

1- ابتدا بلندگو را باز کرده و پایه های بلوتوث را به برد بلندگو وصل کنید.

2- سپس ماژول بلوتوث صوتی را به برد بلندگو وصل کنید. برای این کار، می توانید از پایه های برای کانکتور بلوتوث استفاده کنید یا مستقیماً کانکتور بلوتوث را به برد وصل کنید.

3- پس از اتصال ماژول بلوتوث صوتی به برد بلندگو، باید آن را تنظیم کنید. برای این کار، می توانید از نرم افزار پیکربندی ماژول بلوتوث صوتی استفاده کنید و تنظیمات مربوط به نام بلوتوث، پسورد و برد را انجام دهید.

4- بعد از تنظیم ماژول بلوتوث صوتی، باید آن را به برد بلندگو وصل کنید. برای این کار، می توانید از کانکتور بلوتوث بر روی برد بلندگو استفاده کنید و با استفاده از مهره های جداگانه، آن را به برد بلندگو متصل کنید.

5- در نهایت بعد از نصب و تنظیم ماژول بلوتوث صوتی در بلندگو، می توانید دستگاه های دیگر خود را به بلندگو متصل کنید و از پخش موسیقی لذت ببرید. البته قابل ذکر است که فیلمی درباره نصب و راه اندازی ماژول بلوتوث صوتی در حال فیلمبرداری می باشد و به زودی در همین بخش قرار می گیرد.

ممنونم که ما را تا اینجا دنبال کردید امیدوار هستیم که اطلاعات ذکر شده برای شما مفید بوده باشد!

آیا می توان بلندگوی قدیمی خود را تبدیل به یک بلندگوی مدرن کرد؟

بله شما می توانید با استفاده از ماژول بلوتوث صوتی هم بلندگوی خود را بی سیم کنید و هم پخش کننده ماشین خود را!

کدام ماژول بلوتوث صوتی از همه بهتر است؟

با رای گیری از اکثر خریداران، عنوان بهترین ماژول صوتی به ماژول های بلوتوث صوتی سری MH مانند MH-18، MH-M28، MH-M38 تعلق می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *